ثبت نام
ثبت نام اسکان

زمان بندی

  ثبت نام و ارسال فایل
22 اسفند (تمدید شد)
ثبت نام اسکان
22 اسفند

  برگزار کننده

بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست
: آدرس  
شیراز – خیابان زند - دانشکده مهندسی ۱ - بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست

اطلاعیه ها

از آنجا که ماموریت هاورکرافت آتش نشان است، آتش (شعله شمع) باید دقیقا با پرتاب آب خاموش شود.
مقدار بیشینه مجموع مصرف کننده های مدل از 70به 120 وات ساعت ارتقا یافت.

  طراحی و ساخت هاورکرافت

سازمان صنایع دریایی
1. مقدمه
هواناوها شناورهای دوزیست هستند که قابلیت حرکت بر روی خشکی و دریا، باتلاق و برف و هرگونه محیطی را دارد. این شناور با استفاده از یک موتور رانش و یک فن با مانوری خوب و شتاب گیری سریع در عملیات های آبی خاکی و گشت های زیست محیطی و ساحلی بسیار موثر است. از این شناور می توان در عملیات های خاص محیطی در رودخانه ها و مرداب ها و مناطق بسیار کم عمق(تالاب ها) و مناطق برفی استفاده کرد.
2. هدف
هدف این دستورالعمل، چگونگی برگزاری مسابقه طراحی و ساخت مدل هاورکرافت در پنجمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات - دانشگاه شیراز می باشد.
3. الزامات اولیه ساخت مدل هاورکرافت و ماموریت ویژه
مدل ساخته شده بایستی دارای سیستم رادیویی جهت کنترل از راه دور باشد.
حداقل عرض مدل به میزان 30 سانتیمتر می باشد.
ساخت بدنه نمونه بایستی از تجهیزات سبک (ترجیحا کامپوزیت-چوب) باشد.
مدل بایستی دارای تجهیزات رانش (ملخ هوایی به همراه داکت) باشد. در صورت نیاز بایستی دارای سیستم کنترلی جهت تغییر جهت نیز باشد.
مدل بایستی دارای فن باشد که وظیفه آن بالابری مدل از سطح آب می باشد.
در قسمت اطراف و زیر مدل بایستی دارای پارچه (یا لاستیک انعطاف پذیر) باشد که وظیفه آن پر شدن هوای پرفشار در آن و نتیجتا بالابری مدل از سطح آب باشد. پیشنهاد می شود فرم دامن Skirt مدل از نوع لوپ بسته و فینگر (Closed Loop & Finger) (کیسه و انگشتی) باشد.
حداکثر مشخصات باتری برای کلیه شرکت کنندگان ثابت می باشد.
جدول1 : شرح کلی ماموریت ویژه
تست حالت توضیحات
تست ماموریت ویژه اعزام - خاموش نمودن آتش - برگشت آتش به میزان خاص در محل ثابت قرار دارد (3 منبع آتش با فواصل غیر یکسان و در 3 ارتفاع مختلف)

4. بخش های مسابقه و نحوه امتیازدهی
این مسابقه در دو بخش تست در خشکی و تست در آب برنامه ریزی شده است. تست در خشکی در سالن والیبال و تست در آب در مجموعه استخر برگزار می گردد. علاوه بر انجام تستهای عملی، امتیاز مستندسازی و ارائه طرح نیز در بخش امتیازدهی نیز اعمال می گردد
جدول2 : بخش های مسابقه و نحوه امتیازدهی
امتیاز عنوان ردیف
10 اسناد و نقشه های طراحی و لیست تجهیزات 1
5 پرزنت و ارائه شناور 2
10 سرعت مدل بر روی خشکی (مسیر زیگزاگ) 3
10 تست مدل با قابلیت عبور از مانع در خشکی 4
20 تست در استخر (مسیر مستقیم رفت و برگشت) 5
45 تست ماموریت ویژه 6
100 مجموع
نحوه امتیازبندی هر بخش نیز بصورت تفکیکی در ادامه در بخشهای بعدی تشریح شده است.
5. قوانین کلی مسابقه

مقدار بیشینه مجموع مصرف کننده های مدل از 70به 120 وات ساعت ارتقا یافت.
معیار شروع تست ها بر اساس قرعه کشی انجام شده خواهد بود. هر تیم به طور مستقل مسابقه می دهد. به این معنی که به ترتیب اسامی قرعه کشی شده، تیم شروع کننده و تیم های بعدی براساس فراخوان حاضر شده و آماده ثبت رکورد می شوند.
شروع مسابقات در فازهای بعدی بر اساس قرعه کشی صورت می پذیرد. قرعه کشی جهت اولویت بندی تیم ها در ساعت 18 یک روز قبل از شروع مسابقات انجام می شود و نمایندگان هر تیم می توانند در قرعه کشی حضور یابند. مبنای تست و ثبت رکورد در بخشهای بعدی بر اساس قرعه کشی اولویت بندی تیم ها می باشد. مدت زمان فراخوانی تیم ها 2 دقیقه می باشد.در صورتیکه تیمی بر اساس اولویت تعیین شده (بر اساس قرعه کشی) در زمان مقرر حضور نیابد( به هر دلیلی) امتیاز همان بخش صفر در نظر گرفته خواهد شد و تیم بعدی فراخوانده خواهد شد. بعد از فراخوانی و حضور تیم، زمان آماده سازی هر تیم جهت شروع هر بخش 3 دقیقه در نظر گرفته خواهد شد. در صورتیکه تیمی آمادگی لازم در زمان 2 دقیقه برای شروع تست نداشته باشد امتیاز همان بخش صفر در نظر گرفته خواهد شد و تیم بعدی فراخوانی خواهد شد. به علت کمبود وقت ، در این خصوص هیچگونه چانه زنی مورد قبول نخواهد بود. و کلیه تیمها ملزم به رعایت کلیه قوانین مسابقه خواهند بود.
مدل شناور در نقطه شروع تست بایستی در پشت خط مشخص‌شده برای شروع قرار گیرد.
هر تیم فقط یک پکیج باتری خواهند داشت و در صورتیکه باتری دشارژ شود می تواند در حین انجام مراحل، شارژ مجدد نماید بطوریکه در زمان فراخوانی جهت انجام تست حضور یافته و مدل خود را در زمان مقرر، آماده تست نماید. در صورتیکه هر تیمی در زمان فراخوانی حضور نداشته باشد و یا اینکه آماده انجام تست نباشد، امتیاز همان مرحله را از دست خواهد داد و تیم‌های بعدی جهت انجام تست فراخوانی خواهند شد.
هر تیم می تواند یک عدد باتری دیگری بصورت آماده در اختیار داشته باشد که در صورت دشارژ شدن، باتری مدل را تعویض نماید.
در شروع تست مقدار کل مصرف کننده های مدل برای هر گروه توسط تیم داوری مشخص شود (مقدار ماکزیمم مجموع کل مصرف کننده ها: 70 وات ساعت) در صورتیکه تیمی این معیار را پاس ننماید حق ورود به مراحل انجام تست ها نخواهد داشت و از دور مسابقات خارج می‌شوند.
در صورتیکه تیمی از هاورکرافت‌های موجود در بازار استفاده نموده باشد (کل یا استفاده از نمونه های آماده بصورت جزئی)، از حضور در تست منع خواهد شد و از دور مسابقات خارج می‌شوند. (کارت قرمز). هر تیم بایستی خودش عملیات نصب، مونتاژ و ساخت کلیه اجزا را انجام داده باشد.
در زمان انجام تست ها و ثبت رکوردها بایستی رادیو کنترل سایر تیم ها خاموش باشد. در طول مسابقات جهت جلوگیری از تداخل امواج رادیویی بین فرستنده های تیم های مختلف در طول رکورد گیری از اعضای تیم خواسته می‌شود که فرستنده های خود را خاموش کنند. در تمامی بخش های مسابقه از تداخل رادیویی باید اجتناب شود. در صورتیکه مشاهده شود که تیمی رادیو کنترل خود را روشن نگه داشته و در حال استفاده باشد، از انجام تست در مراحل بعدی منع خواهد شد و از دور مسابقات خارج می‌شوند(کارت قرمز).
مسابقه با عبور قسمت جلویی هاورکرافت ها از خط شروع، اغاز و با عبور هاورکرافت از خط پایان مشخص شده به اتمام خواهد رسید.
هاورکرافت ها می توانند با هر سرعتی از خط پایان عبور کند.
اگر در مدت 60 ثانیه از شروع رکوردگیری مشکلی برای هر یک از هاورکرافت ها پیش بیاید تیم سازنده می تواند آن را درمدت 60 ثانیه تعمیر و بازیابی کند ودوباره به مسابقه بازگرداند. گفتنی است این شانس فقط یک بار به هر تیم شرکت کننده در زمان رکوردگیری داده می شود.
به شرکت کنندگان بین هر دو رکورد گیری حداقل 20 دقیقه زمان برای تعمیر و تنظیم هاورکرافت هایشان داده می شود.
هر تیم باید یک نفر را به عنوان کنترل کننده اصلی (خلبان) هاورکرافت انتخاب و معرفی کند. کنترل کنندگان (خلبانان) باید یک عضو رسمی تیم و طبق قوانین واجد شرایط باشد و در کلیه مراحل تست ها ثابت می باشد و هیچ تیمی این حق را نخواهند داشت که خلبان را تغییر دهد.
ایده آل ترین حالت این است که تنها بالشتک هاور کرفت با زمین در تماس باشد،با این حال، امتیاز منفی به تیمی که دارای هاورکرافتی است که بر روی زمین کشیده میشود تعلق نمی گیرد.
هنگامی که هاورکرافت ها از خط پایان عبور می کنند، تیم ها مجاز نیستند تا زمان اتمام فعالیت (به استثنای "شانس دوم") مدل خود را لمس کنند.
تیم‌ها فقط یکبار حق خواهند داشت که مدل را خود را لمس نمایند (به علت برخورد با مانع و توقف آن-مشکل سیستمی و عدم حرکت آن)
تیم ها حق نصب هیچ گونه وسیله که باعث آسیب زدن به سایر هاورکرافت ها شود را ندارند.
تمامی ملخ ها در هاورکرافت می بایست دارای داکت باشند (داکت غلاف محافظ یک پروانه یا ملخ می باشد).
هاورکرفت ها نباید دارای قسمت های رسانا، که می تواند باعث ایجاد خطراتی برای افراد و وسیله (شوک، آتش و ...) شود ، باشند.
هاور کرافت ها باید دارای یک سوئیچ روشن / خاموش باشند و این سوییچ در قسمتی از وسیله که به آسانی قابل دسترسی است قرار بگیرد.
هر هاورکرفت که توسط مسئولان برگزاری مسابقه نا امن شناخته می شود، رد صلاحیت می شود.
اگر سوالی در مورد قوانین و امتیازات وجود داشته باشد، بایستی از مربی تیم سوال پرسیده شود. در روز رقابت سرداور تصمیم نهایی را می گیرد در روز مسابقه هیچ رفتاری خارج از چارچوب مسابقه از هیچ یک از اعضا تیم ها، تماشاچیان پذیرفته نخواهد شد.
کلیه تیمها خیلی مراقب باتری ها باشند زیرا اگر به درستی کار نکنند، بالقوه خطرناک هستند. کلیه مسئولیت ها و خطرات و حوادث در حین مسابقه بر عهده خود تیم می باشد.
کلیه تیم‌ها جهت محافظه کاری، می توانند موتورها، سیم ها، سوئیچ های اضافی به همراه داشته باشند که در صورت نیاز تعویض نمایند.
کلیه تیم ها در شروع مسابقات بایستی رادیو کنترل خود را تحویل داوران نمایند و پس از فراخوانی جهت انجام تست، رادیو کنترل خود را جهت انجام تست تحویل می گیرند و در خاتمه هر تست نیز مجددا رادیو کنترل خود را تحویل داوران می نمایند (جهت عدم تداخل سیگنال بر روی سایر مدلها)

6. ارائه جزییات هر بخش و نحوه امتیازبندی و رکوردگیری تیم‌ها

1-6) ارائه اسناد و نقشه های طراحی و لیست تجهیزات – 20 امتیاز

جدول3 : نحوه امتیازبندی بخش مستندات
امتیاز کل عنوان سنجه ردیف
تحویل سند در قالب پرینت و فایل الکترونیکی (word , pdf)
2 1- طراحی جلد و صفحات 1
2- نام تیم
3- اسامی اعضای تیم و نقش هر کدام
4- فهرست (مطالب-فهرست شکل-فهرست جدول)
5- فصل بندی و نتیجه گیری
6- تنظیم متن و فونت
7- منابع و ذکر در متن
8- پیوست ها ،ضمائم ،کاتالوگ ها
طراحی و انجام محاسبات
4 1- بررسی آماری و نمونه های انجام شده در دنیا 2
2- انجام محاسبات نهایی و تخمین ابعاد، وزن و مشخصات تجهیزات
3– طراحی مدل و چیدمانی تجهیزات
4- عکس از نماهای مختلف طرح و مدل سه بعدی طرح
ساخت مدل
2 1- نحوه ساخت قطعات 3
2- نحوه مونتاژ
3- لیست قطعات به همراه مشخصات
4- عکس از مراحل ساخت
5- لیست هزینه ها بصورت جزئی
2 کیفیت ارائه شناور 4
10 مجموع (B1) 5

نکات مهم بخش 1 جهت امتیازدهی
1. ارائه فایل الکترونیکی (سی دی)+ نسخه پرینت شده الزامی می باشد. مستندات موردنیاز بایستی تا ساعت 16 یک هفته قبل از شروع مسابقه تحویل دبیرخانه گردد. ارسال مستندات بعد از این تاریخ 5 امتیاز منفی خواهد بود.
2. در صورتیکه تیمی مستندات موردنیاز بند 1 را تحویل نداده باشد، در این بخش امتیاز صفر برای تیم مذکور لحاظ خواهد شد.
3. در صورت امکان پرینت رنگی گرفته شود.
4. تعداد صفحات سند مهم نمی باشد. مهمترین موضوع این بخش محتوا و مستندسازی طراحی و ساخت مدل می باشد.
5. در زمان تحویل مستندات کد تیم دریافت می گردد( کد HC#team name ) مثلا HC#solar . در صورتیکه تیمی مستندات فوق الذکر تحویل ننماید (عمدی یا سهوی)، دبیرخانه در فازهای بعدی بصورت دلخواه یک کد به تیم مدنظر انتخاب و تعیین می نماید.
6. شروع مسابقات در فازهای بعدی بر اساس قرعه کشی صورت می پذیرد. قرعه کشی جهت اولویت بندی تیمها در ساعت 18 یک روز قبل از شروع مسابقات انجام می شود و نمایندگان هر تیم می توانند در قرعه کشی حضور یابند. مبنای تست و ثبت رکورد در بخشهای بعدی بر اساس قرعه کشی اولویت بندی تیم ها می باشد. مدت زمان فراخوانی تیم ها 2 دقیقه می باشد. در صورتیکه تیمی بر اساس اولویت تعیین شده (بر اساس قرعه کشی) در زمان مقرر حضور نیابد( به هر دلیلی) امتیاز همان بخش صفر در نظر گرفته خواهد شد و تیم بعدی فراخوانده خواهد شد. بعد از فراخوانی و حضور تیم، زمان آماده سازی هر تیم جهت شروع هر بخش 3 دقیقه در نظر گرفته خواهد شد. در صورتیکه تیمی آمادگی لازم در زمان 2 دقیقه برای شروع تست نداشته باشد امتیاز همان بخش صفر در نظر گرفته خواهد شد و تیم بعدی فراخوانی خواهد شد. به علت کمبود وقت ، در این خصوص هیچگونه چانه زنی مورد قبول نخواهد بود. و کلیه تیمها ملزم به رعایت کلیه قوانین مسابقه خواهند بود.

2-6) تست مانور زیگزاگ در زمین خشکی (زمین والیبال)- 10 امتیاز
جدول4 : نحوه انجام و امتیازبندی بخش تست مانور زیگزاگ در زمین خشکی
توضیحات نحوه اندازه گیری و فرایند تست ردیف
w مقدار وزن هر مدل در شروع تست اندازه گیری می شود.(بر حسب گرم) 1
t با استفاده از طرح ذیل، مدل هاورکرافت نقاط شروع و پایان را بایستی طی نماید. مدت زمان طی مسیر با استفاده از کرنومتر اندازه گیری و ثبت می گردد. (بر حسب ثانیه) 2
در صورتیکه مدل مذکور از خط مستقیم منحرف گردد و یا به موانع عرضی برخورد نماید، امتیاز صفر برای تیم در نظر گرفته خواهد شد. محل فلش مشخص شده، نقطه استارت خواهد بود. 3
کلیه تیمها فرآیند فوق الذکر را انجام و نتایج هر تیم ثبت می گردد. 4
w/t نحوه امتیازدهی بصورت نسبت t/w محاسبه می گردد. (B5) 5
10 تیمی که بیشترین مقدار را کسب نماید امتیاز ماکزیمم در نظر گرفته خواهد شد. (Best B5) 6
(B5/Best B5)*10 امتیاز سایر تیمها نیز بر اساس فرمول محاسبه می گردد. 7
شکل1: نحوه خط کشی و ابعاد محیط تست مانور زیگزاگ در زمین خشکی (زمین والیبال)

3-6) تست عبور از مانع در خشکی–10 امتیاز
جدول5 : نحوه انجام و امتیازبندی بخش تست عبور از مانع در خشکی
توضیحات نحوه اندازه گیری و فرایند تست ردیف
w مقدار وزن هر مدل در شروع تست اندازه گیری می شود.(بر حسب گرم) 1
t مدت زمان طی مسیر با استفاده از کرنومتر اندازه گیری و ثبت می گردد. (بر حسب ثانیه) 2
در صورتیکه مدل از خطوط مستقیم منحرف گردد (خط را قطع نماید)، امتیاز منفی 5 لحاظ خواهد شد. کلیه تیمها فرآیند فوق الذکر را انجام و نتایج هر تیم ثبت می گردد. عرض کل مسیر 2 متر می باشد. 3
W(g)/t(s) نحوه امتیازدهی بصورت نسبت زمان/وزن محاسبه می گردد. (B4) 4
10 تیمی که بیشترین مقدار را کسب نماید امتیاز ماکزیمم در نظر گرفته خواهد شد. (Best B4) 5
(B6/Best B6)*10 امتیاز سایر تیمها نیز بر اساس فرمول محاسبه می گردد. 6
شکل2: نحوه خط کشی و ابعاد محیط تست عبور از مانع در خشکی

4-6) تست مسیر مستقیم (رفت و برگشت) در استخر- 20 امتیاز
جدول6 : نحوه انجام و امتیازبندی بخش تست مسیر مستقیم (رفت و برگشت) در استخر
توضیحات نحوه اندازه گیری و فرایند تست ردیف
w مقدار وزن هر مدل در شروع تست اندازه گیری می شود.(بر حسب گرم) 1
t با استفاده از طرح ذیل، مدل هاورکرافت نقاط شروع و پایان را بایستی طی نماید. مدت زمان طی مسیر با استفاده از کرنومتر اندازه گیری و ثبت می گردد. (بر حسب ثانیه) 2
در صورتیکه مدل مذکور از خط مستقیم منحرف گردد و یا به موانع عرضی برخورد نماید، امتیاز صفر برای تیم در نظر گرفته خواهد شد. محل فلش مشخص شده، نقطه استارت خواهد بود. 3
کلیه تیمها فرآیند فوق الذکر را انجام و نتایج هر تیم ثبت می گردد. 4
W/t نحوه امتیازدهی بصورت نسبت W/t محاسبه می گردد. (B5) 5
20 تیمی که بیشترین مقدار را کسب نماید امتیاز ماکزیمم در نظر گرفته خواهد شد. (Best B5) 6
(B5/Best B5)*20 امتیاز سایر تیمها نیز بر اساس فرمول محاسبه می گردد. 7
شکل3: نحوه خط کشی و ابعاد محیط تست مسیر مستقیم (رفت و برگشت) در استخر

5-6) تست ماموریت ویژه – ماموریت خاموش نمودن آتش–45 امتیاز
جدول7 : نحوه انجام و امتیازبندی بخش تست ماموریت ویژه – ماموریت 1
توضیحات نحوه اندازه گیری و فرایند تست ردیف
w مقدار وزن هر مدل در شروع تست اندازه گیری می شود.(بر حسب گرم) 1
t مدت زمان طی مسیر با استفاده از کرنومتر اندازه گیری و ثبت می گردد. (بر حسب ثانیه) 2
کلیه تیمها فرآیند فوق الذکر را انجام و نتایج هر تیم ثبت می گردد. عرض کل مسیر به اندازه عرض استخر می باشد. 3
W(g)/t(s) نحوه امتیازدهی بصورت نسبت زمان/وزن محاسبه می گردد. (B4) 4
10 تیمی که بیشترین مقدار را کسب نماید امتیاز ماکزیمم در نظر گرفته خواهد شد. (Best B4) 5
(B6/Best B6)* 10 امتیاز سایر تیمها نیز بر اساس فرمول محاسبه می گردد. 6

جدول8 : نحوه انجام و امتیازبندی بخش تست ماموریت ویژه – ماموریت 2
توضیحات نحوه اندازه گیری و فرایند تست ردیف
w مقدار وزن هر مدل در شروع تست اندازه گیری می شود.(بر حسب گرم) 1
t مدت زمان طی مسیر با استفاده از کرنومتر اندازه گیری و ثبت می گردد. (بر حسب ثانیه) 2
کلیه تیمها فرآیند فوق الذکر را انجام و نتایج هر تیم ثبت می گردد. عرض کل مسیر به اندازه عرض استخر می باشد. 3
W(g)/t(s) نحوه امتیازدهی بصورت نسبت زمان/وزن محاسبه می گردد. (B4) 4
15 تیمی که بیشترین مقدار را کسب نماید امتیاز ماکزیمم در نظر گرفته خواهد شد. (Best B4) 5
(B6/Best B6)* 15 امتیاز سایر تیمها نیز بر اساس فرمول محاسبه می گردد. 6

جدول9 : نحوه انجام و امتیازبندی بخش تست ماموریت ویژه – ماموریت 3
توضیحات نحوه اندازه گیری و فرایند تست ردیف
w مقدار وزن هر مدل در شروع تست اندازه گیری می شود.(بر حسب گرم) 1
t مدت زمان طی مسیر با استفاده از کرنومتر اندازه گیری و ثبت می گردد. (بر حسب ثانیه) 2
کلیه تیمها فرآیند فوق الذکر را انجام و نتایج هر تیم ثبت می گردد. عرض کل مسیر به اندازه عرض استخر می باشد. 3
W(g)/t(s) نحوه امتیازدهی بصورت نسبت زمان/وزن محاسبه می گردد. (B4) 4
20 تیمی که بیشترین مقدار را کسب نماید امتیاز ماکزیمم در نظر گرفته خواهد شد. (Best B4) 5
(B6/Best B6) * 20 امتیاز سایر تیمها نیز بر اساس فرمول محاسبه می گردد. 6

این تست در استخر انجام می شود. مدل شناور بایستی سه مشعل را که در فواصل و ارتفاعهای مختلف قرار دارد خاموش نماید و دوباره به نقطه شروع تست بازگردد. (مدت زمان انجام تست بسیار مهم می باشد و سنجه زمان/وزن مورد اندازه گیری قرار می گیرد به بهترین تیم انجام دهنده تست امتیاز ماکزیمم داده خواهد شد و مابقی تیم ها نیز به میزان نسبی با تیم اول امتیاز داده خواهد شد.)
شکل4 : نحوه انجام تست ماموریت ویژه خاموش نمودن آتش در استخر

7. وسایل و تجهیزات موردنیاز جهت داوری
مشخصات وسایل و تجهیزات جهت داوری مطابق جدول ذیل ارائه گردیده است.
جدول10 : مشخصات وسایل و تجهیزات جهت داوری
ردیف عنوان تعداد مشخصات
1 کرنومتر 3 دیجیتال با دقت 1 میلی ثانیه
2 ترازوی دیجیتال 1 دیجیتال با دقت 1 گرم
3 متر 1 متر نواری 5 متر
4 لودسل 1 دیجیتال با دقت 1 گرم و ماکزیمم 5 کیلوگرم
5 لب تاپ 1 معمولی
6 ماشین حساب 1 معمولی
7 فوم 6 با ابعاد 2 * 0.2 * 0.02 و 2 * 0.2 * 0.04 و 1 * 0.2 * 0.2 (4 عدد)
8 نوار چسب کاغذی 5 سانتی 5
9 چسب قطره ای 5
10 سوت 1 معمولی
11 برچسب کوچک 30 جهت ثبت مشخصات و برچسب رادیوکنترلها
12 پایه مدرج فلزی به ارتفاع 2 متر 1
13 پایه فلزی به ارتفاع های مختلف 3 50 و 100 و 150 سانتیمتری که بر روی آن بتوان شعله ایجاد نمود (یک باکس بر روی آن تعبیه گردد)

8. امتیاز بندی و جمع بندی

در زمان پایان تستها، بر اساس جداول ارائه شده امتیاز هر بخش برای هر تیم محاسبه و بصورت مجموع در زمان اختتامیه اعلام می گردد. ضروری است کلیه تیم ها به امتیازهای کسب شده توسط سایر تیمها احترام قائل شوند و در صورت اعتراض، مراتب به سرداور اصلی اعلام تا اقدام مقتضی صورت پذیرد.
دانلود pdf

زمان بندی

  ثبت نام و ارسال فایل
22 اسفند (تمدید شد)
ثبت نام اسکان
22 اسفند

  برگزار کننده

بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست
: آدرس  
شیراز – خیابان زند - دانشکده مهندسی ۱ - بخش مهندسی راه، ساختمان و محیط زیست